tisdag 4 september 2012

Vi har lämnat paradiset

Calle på St.Göran med utsikt över Hunnebostrand

Uthyrningsstugor på Ramsvik Camping, mitt emot
Nu har vi lämnat detta underbara ställe!
 Nästa gång far vi dit när det är lite mera puls än nu och allt är öppet, då måste det vara ännu mysigare..

Det var mulet då vi åkte vid tolvtiden, efter att ha varit till ett servicehus och duschat, för en avgift på 10 kr.
 Rent och snyggt överallt!
Men när vi for började det regna..

Körde mot Uddevalla och vidare mot Trollhättan.
 Jag tänker på Gunilla Åkesson varje gång jag hör namnet, för hon var med i "Gäster med gester" när nu det var, åttiotalet..? och skulle försöka visa Trollhättan ;-)



Uddevallabron


 Det var ett helt annat landskap än det i Bohuslän som vi körde igenom idag och vackert på ett annat sätt.
Man ser att hösten är i antågande, med nytröskade åkrar och lite antydan till höstfärger här och där.




Jag hann ju aldrig fota, men vi åkte förbi ett ställe där det stod " Live Striptease" på en skylt på väggen... :-)

Nu åkte vi till Jönköping för att vi tänker gå till Elmia Husvagn & Husbilsmässa på torsdag och fick nys om Osets ställplats på Husbilsklubben, så det knappade vi in på GPS;en hittade dit och fick faktiskt en riktigt bra plats här.

Här står vi nu, vid Vätterns södra strandkant, ni ser nosen på Pärlan till vänster i bild.
Grillen åkte ut lite hastigt och en halvtimme senare åt vi det här! :-)

Lammentrecoté, bacon, kantareller, broccoli, tomat, sallad, oliver och vitlökssmör

Och jag sitter vid datorn medan Calle...


diskar...   ;-)



2 kommentarer:

  1. Vad härligt- nästa gång kommer ju dessutom jag med så då kommer ni att tycka att det räcker alldeles bra med folk! ;)

    <3 Stackars pappzegull! ;)

    SvaraRadera
  2. Å varför är det synd om honom...?

    SvaraRadera