fredag 21 september 2012

Flera nyanser av grönt..

Flyttade in i nya vitrinskåpet idag och när jag plockade in glasen såg jag att jag tydligen gillar grönt...



Glasen till höger skålade vi i då vi gifte oss 1979

De till höger är gamla handblåsta glas från Kalmar, de andra från Birgittas butik i Mariehamn

Glas från Socis som jag ärvt från mina föräldrar

Krackelerat glas tycker jag mycket om

Favoritmuggar från keramikverkstan Artea

Fyndtallrikar från Emmaus Åland
  guldränder ska det också vara..  

5 kommentarer:

  1. Jag bara älskar de underbara champagneglasen från socis! Ryser av blotta tanken på att smutta bubblor ur dem! :)

    Och vad himla fräscht och vackert det blev med det vita skåpet och allt guld & grönt! :) Väldigt medvetet av dig att koordinera alla dina glasinköp så där genom livet liksom...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de glasen kräver nog riktig champagne.. Vi får fira nåt snart! :-)

      Radera
  2. De va jättefint. Jag såg nog d ikväll även om jag inte sa ngt.... tankarna blir snabbt avbrutna....
    alltså era bröllopsglas är så himla vackra. jag sku vilja ha en massa olika sådana typ kristallglas. vinglas o champagneglas i olika storlek o form. men måst ha nånstans att ha dem innan jag börjar handla.... men om ni ser nå billiga på loppisar så vet ni... julklappstips ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är riktigt fina, vi fick dem av farmor och farfar till bröllopet, så det har också sitt värde! :-)

      Radera