lördag 1 september 2012

Lyxliv i Lysekil..

Nu står vi i Lysekils hamn och har haft solsken hela dagen!
 Direkt vi körde in i stan såg vi några husbilar på rad nere i hamnen och dit åkte vi också och parkerade. Sen visade det sej att man får stå gratis här och det finns dusch och toaletter i ett hus här bredvid som man får använda. Duschen kostar 5 sek men toan är gratis.
Så här står vi, vid ett gammalt järnvägsspår, kanske inte den vackraste plats men 10 meter från havet och i morse hade grannarna köpt nykokta havskräftor från en fiskebåt som kom in..


Det var en otroligt vacker väg hit. Färjan Gullmaj åkte vi med över ett sund..
Tjörnbron var mäktig..

Delikatesskiosken är inte långt borta, så lunchen blev lyxig värre idag..

Havskräftor, krabbklor och ett Alsace vin där till!  :-)

Sen blev det långpromenad runt Lysekil och Gammelstan, det var riktigt fint.






Vackert eller hur? Nedersta bilden är en manet, det var massor av dem i vattnet såg vi, men kan det vara någonsorts brännmaneter? Får googla på det sen när jag hinner..
Men ni ser vilket fint väder vi har, vi avundas inte alls skitvädret det är på Åland för tillfället.. 




5 kommentarer:

  1. Jag är inte alls avundsjuk... :-(
    Här har det regnat hela dagen och vi har varit på ett födelsedagsuppträdande med squaredansarna, ett 50-årskalas utomhus... Nå, dom hade varit tvungna att flytta in i fexet, och det luktade koskit, men det var i alla fall torrt!

    SvaraRadera
  2. Att du orkade dansa då, som haft magsjukan? Å för att inte tala om att känna koskitslukten.. ;-)

    SvaraRadera
  3. Otroligt vacker måste jag säga- såå fina bilder (den där naturbilden med molnen är ju som en tavla!) Och vilken snygg karl det var där vid järnvägsspåret, jag förstår att du fotade! ;)
    Puss & kram, jag är så glad att ni har det sådär härligt!

    SvaraRadera
  4. Och den där maneten trodde jag först att var ett stekt ägg...ahahahhah :)

    SvaraRadera
  5. Jamen visst fasen liknar de stekta ägg, tänkte ju skriva det med du vet hur det är... Å det där om mannen kan jag bara hålla med, MUMS! :-)

    SvaraRadera