tisdag 11 september 2012

Hemma igen..

men lite semester har vi kvar, så i morgon gör vi en helt vanlig sverigeresa med IKEAbesök i Uppsala.

Sally som har varit i Hammarland sen i midsommarafton,
 kom hem i söndags.
 Lisa blev så glad och kom springandes och snusade på henne, men Sally var sitt "gamla glada jag" och morrade ilsket åt henne att laga sej undan.. suck! "Svårt att lära gamla hundar sitta" heller hur var det nu igen..

Men annars var allt som vanligt, hon hittade sina sovställen och kom med upp när vi gick i säng och lade sej i sin Biabädd, var med husse på promenad runt parken och ligger på fötterna när vi äter middag.
I stan måste man gå i koppel.. Fnyyys!

Och idag fick hon vara ensam medan vi jobbade i butik och kontor, men till lunchen var hennes reservmatte Johanna dit och åt,
 så då blev hon säkert glad!

Igår skrev Johanna på sin blogg att hon gärna är hundvakt igen, för att hon fick så fina presenter då vi kom hem, så jag tänkte att det är väl bäst att passa på nu då, så Sally for dit ikväll igen så hon får lite passning när vi är borta i morgon! 

Men sen verkar hon vara mitt i någon fällningsperiod, så hon kan väl få stanna hos er tills den är över Johanna?  ;-)

2 kommentarer:

  1. Haha. Sigge börjar fälla nu också. Rysligt passligt när vi först skall fara till Värmland, han kommer med dit och hälsa på min kusin. Men måttligt roligt att sitta i bilen med hundhåren flygandes. Men jag skall njuta ändå och borsta vid varje tillfälle...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja herriguuuu vad hår det är på golvet!!!! :O
    Men det isolerar väl lite kan man tänka så det passar väl bra i höststormen...:)

    SvaraRadera