torsdag 20 september 2012

Caravanklubbens höstträff 14-16 september

Förra helgen var vi till Söderhagens Camping i Eckerö på Ålands Caravanklubbs höstträff.
31 ekipagen lär det ha varit där
Vi jobbade på fredagen och det var ju ett jäkla skitväder med regn och storm, så vi funderade nog hit och dit om vi skulle idas fara. Men sen hörde vi med Anderssons och de hade just bestämt att de skulle fara dit och det avgjorde vårt beslut.
Vi packade ihop lite mat , fyllde på vatten och till Strandgatan efter lite vin och så bar det av till Eckerö.
Vi fick köra väldigt lugnt, för vinden rev och slet i bilen.
 Det låg grenar, löv och björkfrön vägarna fulla, så när vi kom fram var bilen så smutsig så det såg ut som vi kört igenom en leråker!
De flesta var på plats redan och många av dem ända sen torsdagkväll.

Vi fick en bra plats bredvid Anderssons som hade kommit lite före oss. Nu hade inte vi hunnit få någon middag ännu, så vi åt lite färdiggrillade kycklinglår innan vi gick ut och minglade med de andra.
Trots att det hade slutat regna och storma, var det inte riktigt något mingelväder, stjärnklart och vackert, men det var kallt!
Så vi stod och frös en stund, men sen gick vi in.

Ros-Marie knackade på och bjöd oss till dem, så sen satt vi där halva natten och pratade.
 Och det lyste nog i flera bilar och vagnar då vi gick hem, men det var lugnt annars.

Väckning blev det onödigt tidigt, då det stod någon bakom vår husbil och pratade högt och ljudligt klockan åtta på morgonen..
 Calle steg upp, men jag drog täcket över öronen och sov en timme till.

Solen sken från en klarblå himmel på lördagen och vinden hade avtagit betydligt.

På eftermiddagen var det 5-kamp och det var många av medlemmarna som deltog i tävlingarna som tävlingsledarna Anders och Gun-Lis hade hittat på.

Koncentrationen var enorm, då deltagarna skulle riva en tidningssida till en hel remsa..

Och vi i publiken fick många goda skratt, när vi bevittnade de olika lekarna...

Alla gjorde så gott de kunde, både stora och små!

Efteråt hade vi kaffepaus i solen vid Anderssons bil.

Nisse, Maj-Britt, Åsa Anders och Ros-Marie

Sen grillade vi lamm och fläskfilè till middag och fortsättningsvis sken solen på oss!
Anderssons uteservering
Anders & Calle
Men så fort solen försvann bakom träden blev det iskallt.
 Bastun nere vid sjön var varm och det gick ett gäng med karlar dit, men jag gick in och värmde händerna i det diskvattnet i stället..

Sen tittade grannarna från andra sidan bilen, Gunilla och Henka, in till oss och det blev igen en trivsam kväll med mycket prat om husbilsresor.
På söndagen sken solen åter och efter frukost  plockade vi ihop och gav oss iväg hemåt, nöjda med helgen får vi väl säga!

Calle tvättade upp Pärlan då vi kom hem och nu står "hon" beredd att ge sej ut på nya äventyr!