fredag 24 augusti 2012

Moraeus med mera..

Vi gillar Kalle Moraeus och när jag såg att biljetterna skulle släppas vart det brått!
 Calle fick ringa som vanligt och då han äntligen kom fram var det inte mycket att välja på mera och snabbt skulle det gå, så till fredagen den 8 juni fick vi bokat två platser till inspelningen av Moraeus med mera som skall sändas i teve nu i höst!
Vi åkte iväg på onsdagkvällen med Eckerölinjen och tog sikte på Kärleksudden i Norrtälje för övernattning. Bara namnet var ju spännande...
Nåja, stället var fint, helt klart, även om det var ganska trånga parkeringsplatser. ( Tyckte jag..)

Det var spegelblankt både på kvällen och på morgonen då vi steg upp, helt fantastiskt! Vi åt frukost och gick en kort promenad och sen åkte vi vidare till Uppsala, där vi åt lunch på Sven Dufva, fast vi hade siktet ställt på den nyöppnade LCHF-restaurangen Primaten, men de hade semesterstängt....

Det blev oxbringa i stället..
Varje gång man kommer körande här och ser Siljan tycker jag det är lika fantastiskt, så vackert!
Sen kommer Rättvik precis efter kurvan och dit tror jag vi åker på marknad den första helgen i Oktober. Någon som kommer med kanske?

Vi gillade Orsa Camping. Har ju ingen erfarenhet förstås, men det passade oss perfekt!
Calle hade bokat plats 420 utan att egentligen veta hur det såg ut, men det var bästa platsen enligt oss.
Fin strand, men inte varmt i vattnet!
Två husvagnar stod bredvid oss, men de var tydligen långliggare och hade inte dykt upp ännu så vi var ensamna på udden, lugnt och skönt!
Vi var på en tvårättersmiddag till Strandrestaurangen kl 16. Jättegod mat och fin restaurang. Kocken var Kalle Moraeus "storebror" trodde Calle..

Kocken i Orsa

Tältet där Moraeus med mera spelades in

Inne i tältet

Att vara med på en teveinspelning var ju spännande förstås! Vi fick klara direktiv över hur vi skulle föra oss, applådera, tjoa och ha oss och vi lydde blint! Skrattade till & med på beställning, så att de skulle ha att lägga in där det fattades.. ;-)
Nu vart det ju något sjabbel med elförsörjningen i Området, så det tog en jäkla tid innan vi alls fick komma in i tältet. Väl där var det svart, som ni ser av bilden. Fota fick man inte, som ni ser av bilden..
Men de jobbade på det så två timmar (!) försenade kunde inspelningen komma igång! Det var ganska många som hade lämnat tältet vid det laget kan jag säga..  Men vana som vi är av den åländska kvarten satt vi kvar och väntade tålmodigt!
Vi fick faktiskt både musikunderhållning och roliga historier berättade för oss medan vi väntade och sen kom självaste KalleM och pratade och så spelade han  lite fiol, som sig bör...
Men artister denna kväll var Malena Ehrnman, Ane Brun, Linnéa Olsson  och Timbuktu. De var alla bra, men Ane Brun gillade vi extra mycket! Malena var väldigt trevlig och vanlig på ett bra sätt. Timbuktu verkade fruktansvärt divig och jobbig och skulle ta om allt flera gånger, så när han inte var nöjd sista gången sa Calle att tar han om den där j...a låten en gång till går jag ut.. ;-)

Klockan var över 23 när vi vandrade hem till husbilen, via korvkiosken förstås..