måndag 27 augusti 2012

Felix tårta..

Felix ringde mej för ett tag sen och sa att "snart fyller ju jag år och tror du att du skulle kunna göra en Angry Birdstårta till mej då"? 
Jaaa... kanske, sa jag..   jag vet ju inte ens om vi är hemma då, eftersom vi planerat att åka iväg på semester med husbilen...

Men nu var vi ju hemma och det fanns marsipan på Kantarellen, så hastalavista på fredagskvällen bakade jag en tårtbotten och på lördagen var Calle på jobb i butiken ( trots semester)  så då gjorde jag en vanlig jordgubbstårta och dekorerade med marsipan.
Jag googlade en bild på Angry Birds och sprang mellan datorn och köket och "snodde ihop" en tårta till Felix.
 Han blev jätteglad, trots att det inte var den snyggaste tårta mormor Åsa presterat.. 

Det är så härligt med Felix, han blir så himla glad när han får något och är så glad och tacksam för alla presenter och han brukar faktiskt önska sej både sockor och kalsonger!

Men igår när han fyllde år fick han bara roliga presenter, det var fotbollsspel, fotbollshandskar, fotbollsskor, cykelhjälm, böcker, snygga kläder och mycket mer, han var mer är nöjd!



Ja och här är tårtan då.......   

1 kommentar: