torsdag 22 november 2012

Ny på Åland

Det är inte ljust många timmar om dagen nu, redan klockan tre var det ju skymning idag! Har fakturerat på jobbet idag, ända tills pojkarna tände sin jäkla alkoholbrasa som jag inte tål, det börjar svida nåt fruktansvärt i näsan och bak i svalget på mej, så jag fick avsluta hastalavista och lag mej hem därifrån.
Hade tagit fram torsk ur frysen i morse, så jag lagade en supergod middag när jag kom hem!

 Jag strimlade rödkål och en rödlök som jag fräste i smör tills det mjuknade. Fräste upp ett paket bacon i små bitar, som jag sen blandade i kålen, kryddade med peppar och timjan och lite kalvfond. Torsken stekte jag i baconfettet, strimlade lite purjolök och squash, som fick fräsa med och sen tillsatte jag en halv fiskbuljong och lite Oatly och strödde över lite dill. Brysselkål och morot till.
Jag gjorde också en tomat & avocadosallad, alltid lika gott tycker jag!
 Men det är dåliga tider för avocadon nu, av fyra avocado kunde jag använda en och en halv..

                      Så har vi varit och besökt en "Ny på Åland"!
 Med oss till matte Jeanette hade vi chokladask och blomma som sej bör när någon har fått en liten..

 Det var inte helt lätt att fånga honom på bild heller som synes och ja, det är en pojke och han heter Gandalf och är 16 veckor!
Fantastiskt vacker kisse, småkrusig i pälsen, stora öron och är av rasen Devon Rex. 
Bästa kompisen är en Rottweiler som heter Roxy och hon är så snäll och bryr sej inte fast Gandalf klättrar på henne heller leker med svansen hennes!
Jag är ju ganska hundrädd egentligen och speciellt för stora hundar, men det gick bra att träffa Roxy, vågar kissen så vågar väl jag, tänkte jag och det visade sej att hon var jättesnäll!

                          Så här kom hon och satte sej och ville bli lite omklappad!

 Madde och Gandalf


Jaha, och så har jag tagit fram julgardinerna som jag ska ha i köket och ska tvätta upp dem i morgon, så är det bara att hänga upp dem sen! 
Vi har pratat om attt åka på Rosella och dansa i morgonkväll, men nu hör jag i Rapport att det ska blåsa kuling i morgon och då far nog inte jag på någon båt, om jag inte måste..

5 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom, d va så trevligt så :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar redan efter de båda godingarna du har! :-)
      Åsa

      Radera
  2. Fiiin kisse! å maten... Mums! nu går d tydligen att kommentera igen, haft problem att. få till d på både din o johannas blogg...

    SvaraRadera
  3. 25 november... det var lääääääänge sedan... *harkel*

    SvaraRadera
  4. Åh vad god maten lät. Borde testa det nån dag.
    Nu börjar man längta till våren.

    SvaraRadera