onsdag 21 november 2012

Herrigud vad jag blev glad!


NYHET: 
Olle Jönsson lämnar INTE   Lasse Stefanz!

Olle Jönsson meddelade nyss att han kommer att stanna kvar i Lasse Stefanz. Redan på fredag är han tillbaka på scenen: "Jag vill inte skiljas från bandet som i över 45 år varit en stor och viktig del av mitt liv."
  

Bandet som vi lyssnat på och dansat till (mest hemma då..) i många, många år och som har blivit lite (ganska mycket faktiskt!) av idoler för oss och det kändes hemskt när Olle för två veckor sedan meddelade att han slutar i Lasse Stefanz.

 Vad skulle dansbandsveckan i Malung, bli utan LS? 

 Nej, nej, det fick inte vara sant!!

 Jag gick med i en grupp på Facebook som kallade sej "Operation rädda Lasse Stefanz", lite löjligt kan tyckas, men det blev snabbt ca 6500 medlemmar i gruppen. Mycket musik lades upp, alla våra favoritlåtar och diskussionen gick het om vad som skulle hända med bandet nu.. 
Ingen, absolut ingen kunde tänka sej att bandet skulle fortsätta utan Olle som sångare, då kunde de lika bra lägga ner!!!

Men ikväll är alla glada och vi skålar med varandra ända från Norrland, ner till Skåne och Åland då förstås och antagligen kommer det att bli ÄNNU mer folk på deras spelningar efter det här!
   Någon hade funderingar om att det enbart var en PR-kupp, men det tror inte jag, han har nog lite hetsigt humör bara..
 ( genom sej själv, känner man andra )    ;-)

Vi tar en glögg för Olle och Lasse Stefanz ikväll!

 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar