fredag 16 november 2012

"Andas med öppen mun barra"

Fredag igen då, här går det undan!

Jag har varit på stan en sväng, jobbat l i t e, åt en räkmacka till lunch ( snabbmat ) och sen åkte jag till Träningsverket för att se om jag skulle klara av mitt nya program, för jag har ordentlig träningsvärk sen i onsdags.
 I omklädningsrummet var det en kvinna när jag kom och det luktade mycket skumt (eller skunk ) och jag tänkte att hon hade tränat klart och var svettig..
 MEN NEJ, hon satte på sej träningskläder.. Fatta hur det blir att lukta när man blir varm när det ångar så där redan innan man börjar.. fyf-n säger jag bara!!!!
Jag kom inte igenom mitt program, jag måste ut därifrån, det var kväljande!!

Och jag är inte den som är kräsmagad eller drar mej för att skotta skit, men det där får min mage att vända sej!

Vad ska man göra då? Säga till personalen att de får ta i det, de har ju satt upp lappar i omklädningsrummen förstås "För allas trevnad.. bla, bla" men vad hjälper det..
 Det är väl en risk att personen i fråga slutar där, men för allas trevnad kanske det vore det bästa.
 Det är andra gången nu som  jag har varit med om detta och med samma person..
Skulle inte Åland vara så litet, kanske det skulle vara lättare att konfronteras med det ena och det andra, det är en nackdel med litenheten!


Nu ska jag just fara ner på stan och möta upp Senny som kommer med bussen från skolan, så ska vi gå och fika någonstans tänkte jag.
 Hon ska på maskerad till Idrottsgården ikväll och då är det ju perfekt att ha en mommo och moffa i stan att sova över hos, så föräldrarna inte behöver köra in till stan sent i kväll och hämta.
Och mysigt att få ha en gullvippa  hos oss också! 

Längtar för övrigt till i morgon då det äntligen är dans igen, för långt med två veckor i mellan..

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar