måndag 8 oktober 2012

Lördag i Rättvik

Strålande sol idag igen och det njuter vi av!

Det är inte varmt, vi behöver både mössa, vantar och långkalsonger på vår morgonpromenad.

Vi gick ut på långbyggan, som är 628 meter och faktiskt har funnits sen slutet på 1800-talet, omgjord och nybyggd förstås. Den är också angöringsplats för ångbåten Gustav Wasa.

På kvällen är hela bryggan upplyst av en ljusslinga och det är jättevackert!

Vid halvfem-tiden lämnade vi Rättvik.
 Anderssons åkte till Orsa, där de skulle till byagården och dansa Orsapolska på kvällen och vi åkte mot Uppsala.
Men det tog tjugo minuter att komma ut ur staden, det var enorma köer, pga folk och bilar som skulle på marknaden och därifrån!

Men sen gick det undan. Vi körde via Falun mot Gävle.
Stannade 15 minuter i Sandviken på en rastplats och käkade lite innan vi åkte vidare till Uppsala.
Vi kom fram kl 20 till Scandic Nord och gick in och frågade om det gick bra att vi stod där, sen åt vi middag i deras restaurang och på morgonen även frukost.
Sen var det lite shopping på IKEAoch i Gränby innan vi åkte mot Kapellskär.

Det var en riktigt skön och rolig minisemester och inte skulle vi vilja ställa undan bilen ännu heller..