torsdag 2 maj 2013

Torsdag 25 april

Strålande sol, men kallt ute!

Calle diskar, bäddar och fixar med bilen. Jag skriver dagbok...
Vi sov lite längre än vanligt idag, vi har ju varit tidigt uppe alla dagar annars.
Men när klockan är just elva så sätter vi fart mot Stockholm.

Det är inte mycket trafik och allt löper på hur bra som helst.

Vi stannade vid Smålands Rasta i Klevshult och åt lunchbuffé för 80 kr.
Sen fortsätter vi och det är skönt då vi lämnar smålands djupa skogar, för den vägen är ganska tradig tycker jag, även om skogarna är fina.
Just före fem så kommer vi till Stockholm och där är det stopp!
Köerna vi tidigare klarat av att undvika, får vi nu uppleva med råge...
Det gick framåt i mellan 7-10 km/tim och en timme satt vi där.

 Då hade vi redan gett upp att hinna med färjan hem, men jag kom på att vi kunde ta en annan väg till Norrtälje, så då bytte vi fil och körde via Häggvik i stället och kom iväg ganska snabbt. 
Vi funderade ett tag om vi skulle hinna till Grisslehamn och färjan som gick kl 20, men vi orkade inte stressa mer, utan körde lugnt och stilla till Norrtälje och köpte med oss Thaimat innifrån stan och så åkte vi ner till Kärleksudden och sov där. Lugnt och stilla ställe!




Mysigt på Kärleksudden i Norrtälje

Norrtälje i skymningen

Idag har vi kört 582 km

3 kommentarer:

  1. Det var ju en fantastisk trip ni gjort! En husbil ger verkligen en otrolig möjlighet att komma till platser som ligger bortom allfarvägarna. Jag har sökt info om de märkligt beskurna träden. Jag utgick från att det var poppel, men har inte kunnat hitta belägg för det.

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle det kanske kunna vara, jag har inte forskat om dem ännu.

    SvaraRadera
  3. Ja Kärleksundden har vi varit ner en sväng på och kikat ifall man kunde stå där nån gång ifall man behöver. Verkar mysigt.

    SvaraRadera